Wednesday, December 8, 2010

POKOK GHARQAD - YAHUDI PADA WAKTU INI SEDANG GIAT MENANAM POKOK INI..KENAPA..???

Benda ni yanie jmpe dalam fesbuk.....yanie rsa bnda2 mcm ni wajar dikongsi sesama umat Islam....ini mengenai pokok Gharqad ataupun nma saintifiknya Boxthorn yg giat ditanamkan oleh org Yahudi....sumber yg yanie dpt mengenai pokok ni :

Boxthorn (Lycium) is a genus of the nightshade family (Solanaceae), containing about 90 species of plants native throughout much of the temperate and subtropical zones of the world. They are mostly found in dry, semi-saline environments.

Israeli settlers planting gharqad tree


nk tau knape Israel tnam pokok ni?????sila klik READ MORE kt bwah ni yer...



Nabi saw bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud: 

" Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang Islam dan Yahudi, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akan dibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan katanya: 'wahai muslim, wahai hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi ".


Hadis ini menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat. Pada waktu ini tentera Yahudi yang dipimpin oleh Dajjal akan berperang dengan orang Islam. Dalam peperangan ini, orang Islam akan dapat membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka berselindung di sebalik mana-mana batu dan pokok untuk menyelamatkan diri, maka dengan izin Allah pokok dan batu akan memberitahu tentera Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya. Akan tetapi satu pohon yang tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu pohon yang bernama Gharqad.

Pokok ni ada banyak jenis. Gharqad atau orang putih panggil ni pokok Boxthorn. Ada jenis China, Jepun dan Afrika. Rasanya yang orang Israel tanam kat Palestin tu yang jenis Afrika la. Diorang siap ada dana lagi untuk pembiakan pokok ni. Bukti diorang kaji Al-Quran.Pokok ni jenis berduri

Ini website Israel laknat tu -http://www.jnf.org/ (Jewish National Fund) - yang mintak dana untuk tanam 220 juta pokok Gharqad ni. Motif diorang for Israel Forever.



POKOK GHARQAD / BOXTHORN TREE


Yanie ade survey pakcik Google tntg JNF ni.....ni die hasil yg yanie dpt :


Kalau diperhatikan, Israel telah melancarkan kempen besar-besaran utk menanam pokok ni....sedangkan diorg blh kaji al-Quran utk bnda2 mcm ni,kte yg umat Islam msih byk yg blum sedarkan diri....MasyaALLAH....sedang yanie cari n cari lagi,yanie ade jmpe beberapa kekejaman Israel ni...antaranya menggunakan bdak2 sebagai perisai mereka....ni atr gambar yg yanie jmpe...


kanak2 yg diikat di kereta polis bg menghalang kanak2 lain membaling batu....


lagi gambar....


atr bukti lain,

Israeli Soldiers Charged For Using Child As Human Shield

Two Israeli soldiers have been charged with using a Palestinian child as "human shield" during Israel's last winter assault on the Gaza Strip.

The two soldiers, whose names were not released, are facing charges for forcing a nine-year-old boy to open several bags suspected of containing explosives while searching a building in Gaza.

The Israeli army pressed the charges on Thursday.

The boy's case came to light after it was forwarded to the Israeli military by the United Nations.

The soldiers have been indicted in military court for "unauthorized conduct" and "exceeding their authority in a manner that endangered life or health," the army said.

The military says the soldiers could face up to three years in jail if convicted.

A UN report on the war, conducted by retired South African judge Richard Goldstone, slammed war crimes and possible crimes against humanity by Israel in the Gaza Strip.

The criminal charges are believed to be the first combat-related charges brought against Israeli soldiers for their actions during the three-week-long war on Gaza. A previous criminal case was brought against soldiers accused of stealing a credit card.

About 1,400 Palestinians, mostly women and children, were killed during the offensive. Human rights groups and a UN commission have accused Israel's military of committing war crimes and targeting civilians during the operation.



yanie = mari fikir2kn bersama2......

Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

1 comment:

Anonymous said...

Hi semua pada arygirlzdacute.blogspot.com . Apa yang Anda pikirkan tentang resep ayam?rncontoh:rnApel brendi ayam , dibuat dengan bagian dada ayam , apel brendi , krim , bawang , dan mentega , bersama dengan jamur .rn    4 dada ayam bagianrn  rn    garam dan mericarn    8 ons irisan jamurrn    2 sendok teh minyak zaitunrn    2 sendok teh mentegarn    1 / 3 cangkir apel brendi, seperti Apple Jack atau Calvadosrn    4 hijau bawang, cincangrn    1 / 2 cangkir krim dijahit atau krim kentalrn    1 sendok teh daun thyme segar atau daun thyme 1 / 4 sendok teh keringrn  rnpersiapan :rnRatakan ayam; tempat bagian dada ayam antara potongan bungkus plastik dan lembut pon sampai menipis dan seragam dalam ukuran . Taburi dengan garam dan merica. Dalam sebuah wajan besar minyak berat , zaitun panas dan mentega di atas api sedang . Tambahkan dada ayam . Masak selama sekitar 5 menit , sampai kecoklatan , kemudian hidupkan . Tambahkan jamur dan masak selama sekitar 5 menit lagi . Tambahkan bawang hijau dan brendi apel dan masak satu menit lagi, sampai ayam matang dan jamur lunak. Tambahkan krim dan thyme ; didihkan sampai mengental . Cicipi dan tambahkan garam dan merica jika dibutuhkan .rnApakah Anda lagi ide ? [url=http://freerecipesforchicken.info/]recipes for chicken[/url]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...