Sunday, February 27, 2011

Lagi gambar artis2 kesayangan kita waktu kecik2....

kesinambungan dari gambar Tiza Zaqyah waktu kecik...
skrg yanie nk tnjuk gambar2 artis Malaysia ni waktu kecik....
mmg sgt chomey!!!tgk tau!!

Datuk Siti Nurhaliza


Fahrin Ahmad


Fasha Sanda


Tiz Zaqyah 

Faezah Elai

 

Noh Hujan


Shila Hamzah






dan yang paling comey skali adalah 



jeng3.....





HARYANI ZOLKIFLI!!!!
ngeh3....

Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

Tiz Zaqyah waktu kecik2 dlu...masih terserlah ayumu....

Assalamualaikum....
rasanya ramai dah tau sal gambar tiz zaqyah waktu kecik....so yanie pn saje je la nk kongsi kan....
ada byk gambar sbenarnya...tp tenet slow cm nak mamp*&, jadi yanie upload 1 dlu yer...
ni ha....


jmpe x mna 1 tiz zaqyah???comey kan???

eh...ada lg gambar....


pandai2 la korang cari mana 1 tiz zaqyah yer....renung2kan & selamat beramal!

Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

Saturday, February 26, 2011

mood : berkoya sbb bru tau guna Photoscape...sob3.... =_=!

yerp2...
sila boo kpd Yanie skrg sbb slama hampir 22 tahun Yanie idop, bru ari ni Yanie discover cmner nk guna Photoscape..BOOO!!!!..hua3......malu2.....slama ni mmg koje mengedit gambr gak...tp gne adobe photoshop....tau2 je la guna photoshop 2 payah nak mamp%&.....hihihi.....sebenarnya da lama mendownload Photoscape ni tp x pnah guna....td tibe2 rsa rajin nk bkak Photoscape ni....wah!!! giler terpegun Yanie (^0^ ) sangat senang...jauh lagi senang dri Photoshop...lantaran itu hati pun bermonolog - apsal la ko x blajar Photoscape je dulu....waktu Form 2 dulu bkn main amik kursus adobe photoshop...hihihihi....xper,berguna gak ilmu photoshop yg aku dpt tuh...hek2...okep...masa utk solat asar n g pasar malam...jom get ready PHJ 5948!!!owh..sebelum 2,jom layan beberapa gambar yg x bape nk best tp jadik best sbb diedit ngan photoscape...cau cin cau!!







Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

Berdoalah Selalu...ALLAH sentiasa ada bersamamu...

"Dan  mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan  sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada  orang-orang yang khusyuk." (Surah Al-Baqarah Ayat 45)

 

Doa Adalah Intipati Kepada Segala Ibadah

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: "Tiadalah di atas dunia ini seorang Muslim yang berdoa melainkan akan diperkenankan Tuhan atau dipalingkan daripadanya kejahatan selama dia tidak berdoa perkara-perkara yang berdosa atau membuat perkara yang memutuskan tali persaudaraan. Lantas seorang lelaki berkata: "Kalau begitu kita perbanyakkan doa? Jawab baginda: " Di sisi Allah (penerimaan) lebih banyak."Riwayat at-Tirmizi

i)    Setiap umat Islam dituntut supaya berdoa kerana doa adalah inti pati kepada segala ibadah. Orang yang enggan berdoa dianggap sebagai orang yang sombong, takbur dan bongkak.

ii)    Ketika berdoa, kita hendaklah peka kepada apa yang didoakan (dipohon), janganlah berdoa dengan mulut sahaja sedangkan hati kita lalai. Sebaliknya hadirkan hati serta hayati apa yang dipohonkan itu serta yakin bahawa Allah akan menerima doa tersebut kerana sesungguhnya Allah S.W.T tidak akan memperkenankan doa orang yang hatinya lalai dan alpa.

iii)    Supaya doa dimakbulkan, hendaklah kita mematuhi adab-adab berdoa serta memilih masa dan tempat yang sesuai kerana Allah dengan sifat-Nya yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang tidak akan mensia-siakan doa hamba-Nya selama mana apa yang diminta itu merupakan perkara-perkara yang baik. Begitu juga Allah yang sifat-Nya yang Maha Pengampun tidak akan menolak doa hambanya yang beristighfar dan berdoa memohon keampunan dari segala dosa yang telah dilakukan.


Mintalah Kepada Allah Swt Sentiasa

Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah)  bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang  berdoa apabila ia memohon kepadaKu, maka hendaklah mereka itu memenuhi  (segala perintah)Ku dan hendaklah mereka beriman kepadaKu, agar mereka  selalu berada dalam kebenaran. (Surah al-Baqarah: 186)

Mintalah kepada Allah Swt dalam apa jua keadaan, dalam hati dan juga dengan adab-adab berdoa serta waktu-waktu berdoa yang terbaik. Setiap manusia tidak lari daripada menghadapi pelbagai masalah. Bila  kita merasakan tidak ada tempat mengadu, hilang arah tujuan, ingatlah  sesungguhnya tidak ada daya dan upaya kecuali dengan pertolongan Allah.

Kembalilah kepada Allah, berserahlah sepenuhnya kepada Allah. Yakin  lah Dia tidak pernah meninggalkan kita sendirian. Suburkanlah iman di  hati dan selalu menginsafi diri. Sesungguhnya setiap ujian itu adalah  pembuka jalan untuk kembali kepada Allah. Inilah caranya Allah menuntun  kita agar tidak jauh daripadaNya.

Mintalah pertolongan daripadaNya dengan menggandakan kuasa sabar dan  memperbanyakkan solat. Perteguhkan tawakkal dan redha dengan takdirNya.  Kembalilah kepada Allah dengan memilih jalan kehambaan. InsyaAllah di  situ akan ada tempat bagi melabuhkan jiwa yang kepenatan.



artikel dri iluvislam..



Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

10 petanda dia jodoh kita...

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :

1. Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang Bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3. Terima Kita Seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa Jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5. Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6. Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7. Memahami Diri Kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8. Tampilkan Kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9. Kata Hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10. Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

Artikel iluvislam.com
Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

x sabar kn nk tggu cuti sekolah bln 3???

x sabar kn nk tggu cuti sekolah bln 3???

Answer here


Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

C.I.N.T.A. ---> apa yg dicari....

1) Keredhaan ALLAH
- dgn si dia dulu, kte pnah tnya --> "awak,jom la kte sma2 brubah utk jd org yg lbih baik dri skrg"..tp jwpan yg kte dpt, "SORRY, I'M NOT INTERESTED...",sedihnyer.... =_=!
- sekarang, dgn apis...kte x pyah mtk sbb die mmg akan bantu ke arah itu..alhamdulillah,byk persoalan agama yg dpt dirungkaikan...ade ke orang keluar berdua g KB Mall smbil bwk buku "Indahnya Hidup Bersyariat" hasil tulisan Dato' Ismail Kamus dan bincang tntg isi kandungan buku kt tgah2 medan KB Mall??? jawapannya ada....n ktorg salah satu dri itu....

-------> Maaf, jawapan SORRY, I'M NOT INTERESTED tulah yg buat saya cuba melupakan awak wlupun hampir 2 thun stgah bersama....

2) Waktu Solat
- Dulu, ble keluar, solat bknlah penting...sbb ble jmpe die kne mekap cntik2 n lau solat susah nk kne tanggalkn mekap n mekap blik pas hbis solat..die pn x kesah,up 2 u.....Ya ALLAH,jahil sungguh aku wktu dlu...nasib baik jarang jmpe...
- sekarang, xde maknanya nk mekap...pkai bedak Miyami dgn Lipice jer...senang nk solat...ble dgr azan je trus apis ajak solat...alhamdulillah....mekap pun lau keluar time xleh solat...

-----> malu utk mengaku, tp itulah hakikat....berdosanya aku waktu dulu...

3) Restu Keluarga
- Dulu, walau dah hmpir 3 tahun bersama, awak stiasa menolak utk jmpe ngan family sy...contact tau text diorg pn haram...alasan - belum bersedia....jmpe je pn,bkknya nk kwen wktu 2 jgak...sy luangkan msa + duit utk family sy lebih sket pn awak marah....
- sekarang, mak abah dah knal ngan apis...da jmpe,slalu chat kt fb,mesej n call...alhamdulillah,nk buat apa2 ngan apis, kte slalu mtk persetujuan mak n abah...mak n abah pn da baik ngan apis...tme kasih mak n abah... =)

----> kte mtk korng jmpe mak n abah bknnya utk kwen wk2 2 jgak...tp nk tnjuk siapa pemilik hati kte wk2 2...kte sygkan family kte jauh dri sgalanya...n smpai skrg pn kte masih dibwh tanggungan mak n abah...jd ape2 kne mtk izin mak n abah...

4) Kesetiaan & Komitmen
- dulu, die ckp kesetiaan x blh hadir ngan komitmen...kte kna pilih,nk komitmen die ke kesetiaan...lau pilih kesetiaan,die xkn ada byk masa utk kte tp lau plih komitmen,jgn hrap die akan setia kt kte...itu ayat die..
- skrg, x pyah pilih...ade dua2...ada ja msa utk kte wlaupun die bz....

-----> kalau kte cintakan org 2 btul2, apa2 pn kte blh buat...bknnya bg pilihan yg x msuk akal...

5) Sokongan
- dulu,ble ada mslh, slalu kte yg dipersalahkan...kte la punca mslah...time 2,jgn hrap nk merajuk sbb last2 skali kte yg cari die blik...kdg2 rsa cm x diperlukan jer...
- skrg - wlaupun ada mslh,mmg die akan mrah tp semarah2 die pn,die ttap tlong kte smpai mslh settle...tme kaseh...

-----> cinta bkn sekadar menyintai, tp saling bersama di saat susah n senang...

6) Duit
- dulu, waktu keluar kte je hbis duit...makan smua kte tanggung...lau 3 kali mkn,3 kali tulah duit kte keluar....kdg2 awak bwk adik awk n adik awak bwk gewe die...n empat2 org 2 jgak la kte yg tanggung...plg kurang 2 kali makan...mkn pulak bknnya kt food court, xde class...msti pizza @ kfc....byknya habis duit...x termasuk lg kemeja/sluar slack/tie utk awak....hurm....
- skrg, mkn nasi 2 riya pn boleh jer....g food court mkn sizzling pn slalu....pizza,chicken rice shop n so on??? tunggu elaun bru msuk baru g....plg penting jimat duit,bkn bazir....hadiah???byk handmade jer...bnda2 lain yg merapu2 2 xyah bli...x de pekdah....

----> awak,tme kasih sbb jimatkan duit sy... =)



utk makluman, yg dulu 2 ex sy n skrg 2 incik apis....

utk awak yg dulu = sy bertuah knal dgn awak...wlupun awak pnah mduakan sy, tuduh sy mcm2..tp sy belajar byk drpd awak....wlaupun byk bnda yg buat sy menyesal, sy abaikan agama sy, sy lebihkan awak dri mak abah sy n sy hbiskan duit elaun sy utk awak, tp sy percaya ada hikmah ALLAH temukan saya dengan awak....sy msih lg berharap agar awak berubah menjadi lbih baik dri dulu ble awak bersama ngan pasangan awak.....n sy halalkn smua pemberian sy kpd awak n sy hrap awak pn cm 2...

utk incik apis = jujurnya, sy bertuah dpt bersama awak....wlaupun awak x perfect, tp awak telah bwk sy ke 1 khidupn bru...perkahwinan 2 umpama melengkapkan separuh iman kte, jd sy hrap awaklah org yg akan melengkapkan separuh iman sy tu...n sy hrap sy adalah 'tulang rusuk' awak yg hilang 2...insyaALLAH...smoga jodoh stiasa milik kte.,..Amin...


p/s : apa yg sy buat ni bknlah utk mengaibkan sesiapa...andai ada pihak yg diaibkan,percayalah sy jauh lebih diaibkan dari awak...n sesiapa yg turut melakukan apa yg sy buat, sy harap kte sme2 elakkan...kata org,nak cri calon suami,ajak die keluar ble dkat2 waktu solat...kalau die ajak awak solat ble msuk waktu,insyaALLAH die boleh dijadikan calon suami...lau x, fham2 jela...

sy mencari bukanlah teman utk dibwk keluar jln2,mkn2 tmpt mahal n mcm2 lg...tp sy mencari imam utk keluarga sy...imam yg akan membimbing sy dan anak2 sy di msa akan dtg...jujur,sy x ske dgn kehidupan ber-couple spt skrg...cpat terdedah dgn godaan syaitan...tp apakan daya, tanggungjawab sbg anak dan pelajar harus dilaksanakan dulu...sy mau bahagiakan mak n abah dulu...insyaALLAH...doakan sy...namun,sy tidak menolak utk menerima hari kemenangan kami ke atas syaitan jika ditakdirkan berlaku lbih awal...ya,di hari pernikahan,syaitan menangis krana dua manusia terikat di satu perhubungan yg halal...insyaALLAH...




Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

Tuesday, February 22, 2011

Kad undangan perkahwinan Prince William dgn Kate Middleton...simple jer!

Assalamualaikum....
ok,kali ni Yanie nk kongsi gambar kad perkahwinan Prince William dgn Kate Middleton...
simple je kn? xdak corak2 apa2 pn....
msti pkahwinan ni meriah...x sbar nk tgk....

1.jpg (550×397)

2.jpg (550×354)



p/s : nak kawen gak..hihihi...

Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

Monday, February 21, 2011

Akhirnya..da smpai! Thanx mak abah! Muah2!


Da smpai pn m0to!ske3!thanx mak n abah..bkilat2 m0to ni.hehe..pndai mak n abah bk0mpl0t dgn apis ea xmau hbg m0to dh smpai..apis lak bkn men ckp nk bg kueh..haha..

Pape pn,thanx mak n abah hbiskn duit servis m0to n p0s ke kb..angah janji angah akn jga el0k2 m0to neh..muah2..cyg mak n abah...thanx gak kt apis sbb tlg amik m0to ni..


Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

In da making - hard disk case utk adik ana..

Dh lme siap tp tbengkalai sbb g lwan ilmiah pj ke kl dri slasa smpai khmis..yg ada nama 2 bhgn dpan.ni ana adik apis yg order.sian ana kne tggu lmbt..Ampun tuanku!P0s kt bl0g je sbb snang.direct gne hp je..lau ke page lovely felt craft kne transfer gmbr ke lpt0p dlu..Ni x siap ag.cm nk tmbh butt0n2 c0mey kt skeliling..

-----> ana rsa ok x?lau nk tmbh pa pe gtau akak k.


Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

Sunday, February 20, 2011

Pengerusi KOT

Sje testing bl0g gne hp.hik3..

Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

Saturday, February 19, 2011

Mengumpat dan memfitnah...

Mengumpat ialah mengata sesuatu perkara yang benar mengenai saudara kita, sedangkan dia  membencinya (kerana mengaibkannya). Ia adalah tergolong dosa besar. Mengumpat lebih buruk dari berzina, kerana dosa berzina akan bolih mendapat keampunan Allah, sedangkan dosa mengumpat tidak diampunkan sebelum diampun oleh orang yang diumpat.

Memfitnah ialah mengata sesuatu yang tidak benar.  Memfitnah adalah dosa bersar dan ia lebih buruk dari membunoh. Kalau orang yang diumpat adalah musuh mereka, maka semakin bersemangatlah mereka mengumpat sehingga akhirnya tanpa mereka menyedari mereka menjadi golongan orang yang melakukan fitnah.

Orang yang mengumpat dan mencari kesalahan orang lain, Allah akan membalas perbuatan itu dengan mendedahkan keburukan perbuatannya dan dirinya. Sabda Rasullah SAW ” Wahai orang yand beriman dengan lidahnya tetapi belum beriman dengan hatinya, janganlah kamu mengumpat kaum muslim, dan janganlah kamu mengintip-intip keaibannya. Sesungguhna, sesiapa yang mengintip keaiban saudaranya , maka Allah akan mengintip keaibannya, dan Dia akan mendedahkannya, meskipun dia berada dalam rumahnya sendiri.” 

Diakhirat, pahala orang yang mengumpat akan dapat kepada orang yang diumpat. Jika tidak cukup pahala mereka, dosa orang yang diumpat akan dipindahkan kepada orang yang mengumpat.


sumber dari FB...

p/s : utk peringatan diri sendiri... =)

Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

Monday, February 14, 2011

Kain Kapan Termahal di Dunia...Jenama BVLGARI tuh!






Ini merupakan kain kafan berjenama BVLGARI yang asli dan kain ini hanya dijual kepada orang-orang kaya di Arab Saudi.Walaupun kain kafannya harga beratus-ratus ribu itu belum tentu boleh menjamin kita di alam kubur dan akhirat.Astarghfirullahalazim , sampai begitu sekali pemikiran orang kaya-kaya ini.Sampai nak masuk kubur pun kena pakai kain kafan yang berjenama.....minta dijauhkan kita daripada sifat-sifat begini..



p/s : pkai la jenama mana pn, xkn dapat cover dosa jgak....


sumber borak kosong


Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

Friday, February 11, 2011

Tulun2~


tulun2....
sy dlm mslh sgt2....
saye tgah bosan ni.....
ade sape2 nk promote blog die x????
saya nk jalan2 usha blog korang ni.....
hehehe.... =P



Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

xdop koje meng-hapdet blog...

Assalamualaikum!!

ne no ne no....rumah terbakar panggil bomba...bomba datang berlumba-lumba....ne no ne no...

hehehe....tbe2 hepi terlebih...sbb ape??
sbb aku dah membuang masa secara berfaedah giler....
study esaimen Linear Algebra (auta - padahal x jmpe pn kertas esaimen), berfikir secara kritikal utk mencari ketaksamaan pelajar luar bandar dan bandar utk esaimen budaya (auta lagik - kertas 2 masih kemas dlm  fail tnpa sebarang kedut) dan jugak membasuh baju dengan jayanya (triple auta - masih bersepah dalam bakul).....kwang3....

pokoknya smpai sekarang, 1 bnda berfaedah pn aku x buat lagik.....tp xpe...sbb aku dah meng-hapdet blog ini dgn jayanya....hehehe...suke3!!! 1st korang tgk la background blakang 2...tgk la...tgk la....hik3....1 ag aku da hapdet banner kt atas 2....agak lama menggunakan adobe photoshop + power point + microsoft office picture manager...ni la hasilnya....


ye saya tau cm kanak2 ribena....tp comey what??? -----> maaf terkoya sebentar.....pasni xde la ye nk blink2 ble korang bke blog ni ye....cme yg falling love ni rsanya ptut x ea dikekalkan????haa...jawab2...sape jawab dpt percutian ke Korea Selatan dlm mimpi...sekian terima kasey!



p/s : another post yg merapu + merepek + kerepek + keropok...




Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

epi besday yg ke 164 Thomas Edison!!!

Assalamualaikum!!

korang da bace entry yg sebelum ni x??lau korang dah bace,msti korang nampak gambar makcik yg excited cm nk mamp*# tu kan...haha..meh nk cite...waktu buat entry 2, aku nak search la gambar org excited....so the best web utk search menge-search ni of coz la pakcik google kan...so aku bkak la...n tbe2 aku nampak Google pnye Doodle 2 cm best jer...


okay...lau korang bkak page pakcik google ni hari ni (11 hb 2),korang akan nampak huruf G tu bergerak n huruf L tu keluarkan lampu....nape ngan Google Doodle ni n apa kaitan ngan Thomas Edison????sape Thomas Edison ni??lawyer ke?doktor ke?ahli muzik ke???utk menjawab soalan korang ni, meh aku sertakan sedikit bnda yg aku carik kt Wikipedia... 


Thomas Alva Edison (February 11, 1847 – October 18, 1931) was an American inventor, scientist, and businessman who developed many devices that greatly influenced life around the world, including the phonograph, the motion picture camera, and a long-lasting, practical electric light bulb. Dubbed "The Wizard of Menlo Park" (now Edison, New Jersey) by a newspaper reporter, he was one of the first inventors to apply the principles of mass production and large teamwork to the process of invention, and therefore is often credited with the creation of the first industrial research laboratory.


haa...tudia...kalau x paham lagi senang cita si Thomas Edison ni yg ciptakan mentol tau lampu...orait??
hensem x Thomas Edison ni??idop ag ke?haa...meh nk amik gambar dia jap..incik Thomas, say CHEESE!!

TADAA!!


hensem gak kan...tapi tunggu!!!ni gambar taun 1878....


haa...ni pulak yg lebih terbaru....

sedikit info tntg Thomas Edison

Thomas Edison

"Genius is one percent inspiration, ninety-nine percent perspiration."
– Thomas Alva Edison, Harper's Monthly(September 1932)
BornThomas Alva Edison
February 11, 1847
Milan, Ohio, United States
DiedOctober 18, 1931 (aged 84)
West Orange, New Jersey, United States
OccupationInventor, scientist, businessman
ReligionDeist
SpouseMary Stilwell (m. 1871–1884)
Mina Miller (m. 1886–1931)
ChildrenMarion Estelle Edison (1873–1965)
Thomas Alva Edison Jr. (1876–1935)
William Leslie Edison (1878–1937)
Madeleine Edison (1888–1979)
Charles Edison (1890–1969)
Theodore Miller Edison (1898–1992)
ParentsSamuel Ogden Edison, Jr. (1804–1896)
Nancy Matthews Elliott (1810–1871)
RelativesLewis Miller (father-in-law)
Signature



die ni da meninggal.....n lau dikira umur dia skrg da msuk 164...n pakcik google merasa perlu utk celebrate besday Thomas Edison ni....ni kata2 pakcik google...

ni la lampu yg pertama die cipta

Today is Thomas Alva Edison’s 164th Birthday and to mark the occasion Google has created a brand new Doodle. The Doodle shows some of Edison’s most famous inventions which has been animated using a series of 22 jpg images.The Doodle shows a blinking light bulb in the place of the letter L, the incandescent light bulb was one of Edison’s most important inventions and revolutionised the way people lit their homes and more importantly paved the way for more inventions and technology.Edison wasn’t a one trick pony though; he holds 1,093 US patents plus patents in the UK, France and Germany. He opened a commercial electric station in New York City that served 85 customers, owned one of the first film studios called “Black Maria” and many other achievements that would make modern day inventors blush.The Doodle has moving belts, a flashing light bulb and other moving elements but it is all done in a nostalgic way – a fitting tribute to a man who gave birth to the earliest versions of today’s modern marvels.

owh...3 hari sebelum 2, pakcik google celebrate besday org yg lagi tua tau...nama dia Jules Gabriel Verne...French author who was regarded as a Father of Science Fiction...menurut pakcik google ag, buku beliau yg bertajuk Twenty Thousand Leagues Under the Sea yg diterbitkan pada 1870 menjadi insiprasi kpd Google Doodle...n Jules Gabriel Verne ni dah berusia 183 tahun...ni doa Google Doodle si Jules ni...



nampaknya pakcik google semakin rancak mmenerbitkan Google Doodle ni....
owh pakcik...watkan 1 Google Doodle utk i pda 14 hb 7 ni tau...lau x jaga pakcik!


p/s : naseb bek ada Thomas Edison ni cipta lampu...lau x, x boleh la cik yanie nk study smpai tgah malam....study cite korea...kwang3...

Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...