Monday, June 13, 2011

(Video) Hazama juara Akademi Fantasia 9 - tahniah!

image

PUTRAJAYA: Hazama Ahmad Azmi atau Hazama, 27, dinobatkan juara Akademi Fantasia musim kesembilan (AF9) yang juga musim terakhir di sini, malam tadi.
Aksi konsisten dengan sentiasa meraih kedudukan tinggi menerusi undian SMS sepanjang penyertaan di AF9 menyaksikan Hazama mengatasi cabaran Nur Shafinaz Jebat (Fina), 18; Mohamad Azri Abdullah (Azri), 24, dan Lenaber Hadir (Lena), 21, yang bersaing menerusi program realiti popular, kelolaan stesen televisyen satelit Astro itu.


Kemenangan yang diumumkan pengacara program, Aznil Nawawi menarik perhatian lebih 5,000 peminat yang menyaksikan konsert itu. Kesetiaan peminat untuk memberi sokongan kepada peserta pilihan mereka terbukti apabila sebahagian besar penonton mula memenuhi ruang Dataran Putrajaya, Presint 3, Putrajaya sejak tengah hari. Persembahan Hazama yang menyampaikan lagu Pukau yang dipopularkan Tomok serta lagu baru berjudul Cinta Teragung ciptaan Kuncidemak menarik perhatian juri dan peminat.

Kejayaan itu membolehkan Hazama membawa pulang wang tunai RM200,000 berserta piala sumbangan Astro, hamper dan wang tunai yang bernilai RM5,000 sumbangan Power Root selain sebuah kamera Sony Handycam bernilai RM3,299 sumbangan Sony. Hazama menjadi peserta kesembilan yang menjejaki juara AF terdahulu seperti Vince, Zahid, Mawi, Faizal, Mila, Stacy, Hafiz dan Shahir.


Naib juara dimenangi Lenaber Hadir, 21, atau Lena yang menyanyikan lagu Dunia (Bunkface) serta lagu baru, Sisa Kisah Kita, juga ciptaan Kuncidemak.


Peserta dari Sabah itu membawa pulang hadiah wang RM50,000, piala, hamper serta wang RM2,000 sumbangan Power Root dan kamera Sony Cybershot bernilai RM1,499.


Sementara tempat ketiga milik Nur Shafinaz Jebat, 18, (Fina) dari Melaka yang membawa pulang wang RM20,000, piala, hamper serta wang RM1,000 sumbangan Power Root dan kamera Sony Cybershot bernilai RM1,499 manakala keempat, Mohamad Azri Abdullah, 24, atau Azri menerima wang RM5,000, piala dan kamera Sony Cybershot bernilai RM1,499. AF9 yang disiarkan sejak 2 April lalu menampilkan 12 pelajar dalam Konsert Tirai diadakan secara terbuka di pusat beli-belah AEON AU2, Setiawangsa. sumber - Metro Online

=====================================================================

Video Hazama dengan lagu Pukau 




Video Hazama (lagu baru) - Cinta Teragung



p/s : Hazama ni penyanyi bagi Meet Uncle Hussain kan???

Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

2 comments:

Unknown said...

dah agak dia juara :D

- HaRYaNi - said...

ha ah...btul3... =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...