Tuesday, February 8, 2011

ikhlas smata2 krn ALLAH,insyaALLAH idup akan tenang...

Assalamualaikum....

hari ni bgun2 je pagi2 da lemah smgt....sbb nk kna lari 1 padang time PJ...hihihi...tp sbb niat kte ikhlas nk blaja,so yanie gagahkan jgak diri utk lari....yup...yanie dlu adalah runner....tp skadar runner utk rumah sukan la...wakil skolah pn time form 4 jer dlm acara 400 meter...lau dikira kt skolah rndah+mngah dlu, ada la dlm 15++ pingat kt skolah sbb msuk acara lari....tp yg hairan bin ajaibnyer, takde 1 pon pingat emas....kwang3.....

sedikit review zaman2 kegemilang dlu...(gemilang la sgt...)

skolah rndah...
- darjah 4 = 100 meter & 4x100 meter
- darjah 5 = 100 meter, 4x100 meter & 200 meter
- darjah 6 = 100 meter, 4x100 meter, 200 meter & 100meter lompat pagar....

tapi smua dpt perak kcuali lompat pagar dpt emas....

skolah menengah pulak...

- ting 1-3 = x menang apa2,stakat msuk saringan 100 meter jer utk rumah merah...
- ting 4 = 400 meter & 4x400 meter (dua2 pingat perak), 100 meter (no. 4) & saringan 400 meter (wakil skolah)

lau korang tgk kt situ, every year yanie msuk 100 meter...cm jadi acara wajib pulak...cuma form 5 yanie x masuk....sbb nk fokus ke spm...lau msuk every evening kna practice,pnat r gua nk g tuisyen pas2 wak2 malam...so atas kerelaan hati tanpa paksaan dri spe2,yanie undurkan diri wk2 form 5....actually yanie ada mslh pernafasan sket...yanie ada lelah tp x kronik sgt...pelik kn ade sakit lelah tp leh msuk acara lari??hihihi...2 la yg yanie ckp,lau kta minat n ikhlas atas sesuatu benda 2,insyaALLAH kta blh harungi apa2 je masalah....peace no war... =)

lau korang ada self-esteem n smgt dedikasi yg tinggi,mesti korang nak bergerak maju selangkah ke depan dri apa yg korang ada skrg kn??lau btul pastinya korang ada PHD - perasaan hasad dengki kn???well...it's ok to have this feeling..tp kna la pndai kontrol beb...jgn la menunjuk sgt sifat dengki kt org 2....orang keliling rimas la der...jgn la sbb org 2 ada bnda yg lebih sket dri korang, korang nk diam,masam muke n wat dono jer kt die..HANYA sbb die lebih sket je dri korang...belajar menerima yg kita ni x perfect...hdup ni mcm roda la beb...kadang2 kita diatas...kdg2 kita terperosok kt bwah....lau kta ikhlas n wat pape konsisten,dgr pendapat sekeliling,insyaALLAH lau kita diatas pn xde org akan dengki n lau terperosok kt bwah pn,xde la nk jatuh tergolek2 sgt...seriously aku da pnah rsa..n dude,aku bersyukur sgt dgn smua pengalaman 2....

cuma aku sedih,beberapa org yg dlu brani tegur salah aku direct,face to face...tapi skarang, diorang pulak yang buat salah cm aku wat dlu...sbg kawan,aku ikhlas terima balasan dri salah aku dulu an...tp aku xnk la kwan2 aku yg aku syg wat cm 2 blik...tapi nk wat cmner kan...aku hanyalah seorang insan yg bernama HARYANI ZOLKIFLI...seorang insan yg snang diperlekehkan n ditindas,yg stiasa menerima apa saja kutukan + perlian + cacian org wlaupun scara direct....aku senang jer...lau aku terasa hati,aku diamkan jer...sbb aku yakin,ALLAH stiasa ada utk org yg bersabar...biarlah org yg bercakap 2 perangai sama teruk je cm aku....aku xnk balas blik...biarlah die sedar sniri kan....yg penting,ikhlas terima smua perbuatan org terhadap kte...xyah pke benda2 mengarut yg diorang dok berbakul2 ngumpat...wat sakit ati jer...see,skrg aku sgt happy,tenang n aman jer berbanding dlu....selagi korang rsa tindakan korang btul,teruskan jer....lgpun mak aku ckp,org2 cm 2 jeles kt kte sbb kte ada personality n character yg tersendiri....

1 lg benda yg aku blaja, jgn senang2 percayakn seseorg wlau serapat mna korang ngan die....bnda ni aku sgt yakin n percaya....dri skolah menengah kot aku ditikam dri belakang...cm org kata kwan mkn kwan la kan....sedih tau...kte percaya kt die,cte sgala mslh kt die tp last2 die tikam dri blakang....bkn skali dua tp byk kali....sedih mmg sedih tp itulah yg dipanggil PENGALAMAN...lau x korang xkn tau hati manusia ni yg mana busuk,yg mana baik....n skrg...hanya ada sorang je yg jadi tmpat aku btul2 pcaya...spe ag,dak apis la kan...sgala susah aku,senang aku hnya dia yg tau...mostly people akn cte kt mak...tp itu bkn aku...mak dah ada byk bnda nk pke...n aku xnk serabotkn kpale mak ngan masalah2 remaja cm ni...ckup la skali dlu aku pnah nanges2 kt mak mtk nk tukar maktab waktu pismp sem 1 dlu sbb mulut xde insurans sorg ni....pasni aku da xnk buat mak risau...buat apis rsau xpe...hehehehe....

apa yg penting.....KERJASAMA!!!hehehe...xde r...apa yg pnting..stiasa ikhlas dlm buat apa2 ja bnda...jgn dengki kt org...lau dengki sbb markah exam dia tinggi xpe...tp beat la scara adil...n jgn tikam kwan dri belakang...dri skolah mngah waktu form 3 aku dh terkena....n bnda ni effect pmr aku....nsib bek pmr dlu dpt 7A 1B...naik form 4 pn sme gak....at least aku maintain dgn spm 8A 3B wlaupun ada yg nk beat dgn cara kotor...well,kisah lama...time kanak2 ribena...ble dipike balik,ada hikmahnya smua 2....lau x aku msti malas nk blaja kn...xde la maknanya aku bgun pagi2 jam 4 pagi nk study subject yg killer....motivasi ektrinsik tuh!!thanx la kpd org yg berkenaan...hihihi.....


p/s : this entry lagsung x de niat nk perkecilkan sape2...cuma sbg peringatan thadap diri sendiri....skali kita tuding 1 jari kt org,ada 3 jari yg akan tuding ke arah kta blik....sesiapa yg terasa,aku mtk maaf....lau korang xleh tme maaf aku ni gak...g r wat 1 blog utk korang sniri n kutuk la aku puas2....aku x kesah...nama aku pn HARYANI ZOLKIFLI kan...hik3....terima kasih ALLAH krana mengurniakan aku family n apis yg stiasa bersama aku di waktu susah n senang...aku bknlah seorg yg perfect...aku punya kekurangan dan atas sbb itu, aku merelakan segala kekurangan aku itu diperlekehkan oleh sesiapa sje...sronok gak leh dpt pahala free kn... =)

Jazakallah Hu Khairan Kaathiraa...

Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...