Friday, September 14, 2012

Patience


"Patience is not the ability to wait, but the ability to keep a good attitude while waiting".

“Haruslah engkau bersabar! Dan ketahuilah, bahwa sabar itu dua. Yang satu lebih utama dari yang lain: sabar pada waktu musibah itu baik. Dan yang lebih baik daripadanya lagi, ialahsabar (menahan diri) dari yang diharamkan Allah Ta’ala. Dan ketahuilah, bahwa sabar itu yang memiliki iman. Yang demikian itu, adalah bahwa takwa itu kebajikan yang utama. Dan takwa itu dengan sabar”.


Surah al-Baqarah ayat 153 yang meminta umat Islam untuk bersabar dengan cabaran yang dilalui. Ya, sesungguhnya aku tengah bersabar. Untuk seseorang yang dah aku anggap seperti adik aku sendiri (atau hanya aku yang menganggap seperti itu), sungguh aku terasa dengan perbuatan kau. 

Betul cakap mak, baik biar bertempat. Jangan sampai kepala dipijak. Pepatah Apis lagi hebat, kawan tu umpama setan. Itu pepatah untuk kawan, bukan sahabat ye :) Kawan dan sahabat itu jelas berbeza.

Tak ape lah. Aku cuma tinggal 56 hari lagi bergelar pelajar di sini. Lepas ni kau akan terus di sini beberapa tahun lagi tanpa perlu melihat aku. Hidup la kau baik2. Aku rasa aku dah cukup mengajar kau tentang kehidupan dekat sini. Yup, semua tu atas tanggungjawab yang aku rasa sbagai seorang kakak. Cukup. Tamat.


Fahamilah yang entry ni bersifat emosional, dibuat dengan hati yang sakit. Mungkin waktu ni aku x berfikir dengan rasional. Sampai masa bila otak dah berfikir dengan rasional, mungkin entry ini akan di-delete. Atau mungkin di edit. Maaf kalau ada yang terasa. Macam aku cakap dlm entry sebelum ni, entry seperti ni wujud pun sebab aku terasa. Sekian.



Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...