Showing posts with label raya. Show all posts
Showing posts with label raya. Show all posts

Wednesday, October 19, 2011

Hey!! Ko sape ha???


Assalamualaikum...

Mathematics may not teach us how to add love or how to minus hate. But it gives us every reason to hope that "every problem has a solution".....


Quotation from Anonymous. Bukan Yanie buat. Orang buat. Yanie copy jer. Btw, I'm a Math student so I should proud with it right? lau kita x bangga sape lagi yang nak bangga kan? So be proud of what you are. Full stop....

Fine, itu bukan apa yang Yanie nak cite. Ini bukan cite quotation, juga bukan cite copy mengopy apatah lagi cite sal Yanie dak Math. Yanie cuma rasa ayat last dalam quotation diatas macam relate ke masalah Yanie ni. Entahlah benda ni kebetulan ke atau x. Tak pasti.

Ok, pagi tadi Yanie dapat mesej waktu dalam kuliah. Orang tu antar dalam pukul 11 pagi tapi akibat terlalu khusyuk makan jajan2 dalam kelas Teaching Geometry, Measurement & Data Handling tadi, Yanie mengambil masa hampir 1 jam setengah untuk baca mesej tersebut. Maaf la ye encik sender. Jajan tu lagi penting. =)

Bila Yanie bukak mesej tu, dahi dah berkerut. Nombor tu takde dalam contact. Siapakah? Entah. Mesej dia pun ringkas jer. Ni ha...




Nampak?? Buat yang tak faham, ni Yanie translate-kan bahasa ni ke bahasa Urdu.

"Ada jpj jgn bw laju"

Aku konpius. Sape yang baik hati nak remind camneh? No die guna no Kelantan sebab start dari 9 but that's not the point la. Sebab baru semalam Yanie perasan roadtax moto Yanie da mati seminggu lepas. 10/10/11.  So sekarang ni agak berdebar2 la bila ternampak bapak polisi di sekitar jalan. Gua darah gemuruh you. Lau polis x check pun mungkin gua dah serah diri siap2. Aman x aman Malaysia ni lau ada rakyat cam gua!

Ok tak lawak. 1 lagi kebetulan. Petang tadi Apis g jadi referee kat sekolah menengah area Kota Jembal. Yanie nak ikut sebab nak tunjuk jalan biasa Yanie guna waktu praktikum tapi x dibenarkan. So dia ikut jalan ke Kubang Kerian. Yanie nak bagi shortcut dia xnak dengar. Bajet cam pro jer. Hello, Kota Jembal tu kawasan gua r bhai. Gua praktikum situ dulu. Ok, balik ke cite tadi, bila dia da sampai, tup2 game bola petang tu cancel. So balik la Apis ikut jalan tadi jugak. N nak dijadikan cite, tibe2 bapak polisi buat road block.

Ok. Dah nampak kebetulan tu? Nak dipendekkan cite,

Roadtax mati ----> Dapat mesej "ada jpj jgn bw laju" ----> road block

So, beberapa teori yang dapat disimpulkan disini :

1) Si penghantar mesej ni tau ke road block Yanie mati lantas dengan baik hatinya mengirim SMS utk mintak Yanie berjaga2.
Jawapan = MUNGKIN. Apis cakap bapak polisi ni takde la nk check sangat. Tapi bak kata mesej tu, jangan bawak laju. Lau Yanie ikut tadi n Yanie bawak laju cam bese mungkin dapat menarik perhatian bapak polisi tu lantas mengambil langkah melakukan spot check. Who know's?

2) Dia salah antar mesej kot?
Jawapan = MUNGKIN gak. mana la tau dia nak antar ke bini ke, so dia kalut2 antar mesej sebab mungkin dia tengah rushing ke. Boleh jadi gak. Tapi takkan x save no. bini? Takkan nak kena taip nombor tu satu2? Lau dia save nombor bini dia, chances utk dia salah antar memang sangat kurang. Hurm...

3) Dia ingat ni nombor member dia kot. Nombor yang Yanie pakai ni kan nombor recycle.
Jawapan = MUNGKIN LAGI.... Np digi Yanie pakai ni mungkin nombor yang dah di-recycle n maybe previous user was his/her friend so dia hanya ingatkan jer. Tapi kalau betul teori ni betul, nape bila Yanie antar mesej tanya sape ni dia x reply pun. Habis kredit ea?


Yang pasti, teori2 ni akan maintain sebagai teori jer. Perlu ke nak lakukan further investigation? Tak yah kot. Baik Yanie study, ada gak pekdahnyer. Tapi ntah napa bila Yanie pikir balik, Yanie tringat sal City Hunter jer. Tah takde kaitan ngat pun. Mungkin sebab identiti tak dikenali sebab tu Yanie teringat City Hunter jer. Mana tau orang tu hensem macam Lee Min Ho gak ker... Keh3...Koya nak mamp**. Papepun, thanks la utk sender tu atas peringatan ni.... =)






p/s : belajar lagu Negaraku guna bahasa isyarat. BESTTTT!!!!


Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

Sunday, September 4, 2011

Raya Datang Lagi!!!

Assalamualaikum...

Kembali berpijak di bumi Kelantan nan indah lagi permai.....agak seronok bila membayangkan cuma tinggal setahun setengah lagi perlu berulang alik Kedah ke Kelantan tiap2 kali cuti....bukannya seronok nak meninggalkan bumi Kelantan, tapi sudah puas rasanya melalui pengalaman, pahit manis, suka duka bersama rakan2 tercinta di sini...dah 4 tahun menjadi anak perantau di bumi Kelantan...dari gadis remaja yang kerap tergugah emosinya hingga memasuki alam kedewasaan yang mana mampu berfikir sebelum membuat keputusan...yang sudah mampu memikirkan perihal masa depan ----> pelajaran, kerja, kahwin.....


TTTTTEEEEEEEEEEEEEEETTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!

Hahahahaha.....bajet nak tulis novel, ayat puitis segala bagai....hihihihi....mood jiwang mai sat ja...pastu gila2 balik....itulah HARYANI ZOLKIFLI yang sebenaqnya...keh3.....

I started my class today...kind a bit awkward.. maybe because I have a 2-month of practicum....biasanya dalam 2 bulan practicum ni asyik enter the class, began to teach and strengthen the voice....start minggu ni, dah kena exchange role...mood pun kena balik as a student sudah...pengalaman 2 bulan di SK Kota Jembal agak menyeronokkan...itu yang akan menjadi pengajaran di masa depan...PENGALAMAN.... =)

Yup...Now, I started to feel the senses as a teacher...untung rasanya ikut cakap mak n abah dulu untuk masuk IPG....ibu bapa lebih mengenali kebolehan anak-anak mereka kan? now i agree with that statement.....dulu waktu sekolah rendah asyik main cikgu2 jer dengan kawan2 dekat rumah.....jadi cikgu Math la, cikgu BI la, guru besar la...sekarang, memang konpem2 akan jadi cikgu Math n BI + PJ je yang x termasuk waktu main2 kecik2 dulu...yang guru besar tu doa2kanlah...hehehehe...InsyaALLAH....

So, raya kali ni rasanya agak bermakna dengan pengalaman yang cukup banyak menduga kesabaran....waktu balik dari KB ke SP, treler yang bawak muatan kayu terbalik dari pukul 7.30 pg n menghalang lalu lintas di kedua2 jalan.......so kitorang yang sampai ke tempat kejadian tu pukul 12 tengahari n tersangkut la x leh gerak sampai pukul 4 lebih....tau apa yang kitorang buat???


TAKING PICS!!!!!! bila lagi nak amik gambaq tengah2 hutan ni kan????so ni la masanya...wakaka....time ni tengah bergumbira lagi....kalau ikut ruksah puasa, musafir kan dibolehkan berbuka kalau keadaan x mengizinkan...pakat2 dak ni grau2 nak bkak posa....apa taknya, buah salak ada la dlm 6 kilo, kuih raya, serunding, tapai, kek smua ada...beras pulut pn ada 15 kilo!! nak masak kat na beras pulut tu??? ni haaa...


tengok blakang tu, lori bawak tong gas pun ada...nak masak pa,habag mai lekaih..kalau sebulan tersangkut kat dalam ni konpem x kebuluq....amacam??? (O_o)

tapi kitorang ni baik....semua puasa2 masih terjaga hingga sampai waktu berbuka... =)


ni la muatan yang dibawak treler tu....penuh atas jalan!


disebabkan kitorang berada di awal2 barisan, x smpai 2 km je dri tmpat kejadian...pas kitorang gerak, try la kira jam yang terpaksa dilalui pengguna2 jln raya di lorong bertentangan...ada la dalam 15km++...Pergh!!!dua2 jambatan masuk n keluar Tasik Banding memang penuh r wa cakap lu....macam bratur nak g konsert Kpop jer.,..keh3...

perjalanan kali ni mmg ckup lama....kuar pkul 8 pagi, smpai pkul 7 malam....pendek kata, lpas sahur siap2 untuk bertolak, smpai2 ja terus bkak posa...bunyi mcm singkat tp menyeksakan...argghh!!! (=_=!)


BILA RAYA...

Raya tahun ni pun ada gak dugaan....baju raya g tempah 2 pasang tp 1 pasang ja siap...sob3.....yang batik wangi kaklong beli ja siap...yang kain dari Bandung tu x siap....adoi...waktu g amik baju kt umah auntie tu mula2 cm nak bebel la sket kat dia...tp memandangkan auntie tu pun dah 2 hari x tidoq dok siapkan baju raya orang, jadi x smpai ati lak.....

so disebabkan 1 pasang baju raya x siap, mak n kaklong willingly support another baju kurung....lagipun tema kaler pepel...yanie xdak lg baju baru kaler pepel...so Ahad malam g la SP Walk cari bju baru...tapi mahal...tanya ja smua dalam RM200++....hampeh..Yanie rm100 pun x smpai....last2 jmpa gak baju kaler pepel dlm lingkungan rm140....waaaa....suke3!!!

ni la beberapa keping gambar yg diambil pada pagi raya...sila tengok sambil nyanyi lagu raya.....'Selamat.....Hari Raya.....Hari untuk kita bersuka ria......lalalalalal¬¬¬'

Anak2 dara Haliza...sorang lagi dok umah mertua...

ala2 pre wedding pic x???plg ske gmbaq ni!!

Family sebelah abah...tanpa paklong n family....

My family without kaklong n her husband + grandmother + cousin 2 orang...

the only hero in my family...Apit...

saya ada kampung!!!anda pula??

ni dah kt kampung belah mak...x dak la kampung sgt sbb tok duduk dalam taman...time ni kaklong n hubby dia dah balik sini...so da complete... =)


Selamat Hari Raya buat semua bloggers n readers...Maaf andai tersalah kata, tersilap bicara, terguris hati, terhiris perasaan dan semua 'ter' yang ada.....semoga kita berpeluang berjumpa lg di Ramadhan akan datang...Salam Syawal... =)







p/s : tahun depan last dapat kutip duit raya....wuwuwuw..... (O_o)




Thank You For Reading Dear Viewers...Don't Forget To Drop Your Comments And Like..Much Love... -Y@NiE-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...